Aktualności

Informacje, nowości, ciekawostki ze świata poligrafii!

Etykiety i nadruki na laminatach

Czym są laminaty w etykietowaniu? Laminaty to tworzywa sztuczne o dedykowanej strukturze i konstrukcji warstwowej, zapewniające produktom odpowiednie tzw. parametry barierowe. Co one oznaczają? Najważniejszymi gałęziami gospodarki wykorzystującymi laminaty są przemysł...

czytaj dalej

Etykiety na żywność. Prace nad nowymi zasadami.

Pojęcie „ślad środowiskowy” robi zawrotną karierę w wielu branżach i gałęziach gospodarki światowej oraz regionalnej. Unia Europejska, w celu realizacji swoich przepisów o jawnym informowaniu konsumentów o składzie i cechach produktu, rozważa nowe regulacje. Jak wpłyną one na etykietowanie produktów?

czytaj dalej

Lakiery UV do etykiet samoprzylepnych

Przesłanki do lakierowania UV w poligrafii są kluczowe. Na początku należy wyjaśnić nomenklaturę dzisiejszego zagadnienia. Poprzez „lakier UV” w poligrafii rozumiemy pokrycie zadrukowanej powierzchni substancją zapobiegającą ścieraniu się tuszu lub barwnika drukarskiego. Za pomocą…

czytaj dalej

Etykiety trójwarstwowe – cechy produktu

Spory segment rynku poligraficznego i branży etykietowania zajmują etykiety wielowarstwowe, stosowane na produktach wymagających odsłonięcia części zadruku, aby zapewnić informację konsumencką lub poprawne użytkowanie towaru. Oferta Flexar obejmuje etykiety typu triplex i to o nich dzisiaj kilka słów!

czytaj dalej

Farby do etykiet samoprzylepnych

Bezapelacyjnie, jedną z kilku najważniejszych składowych w projekcie graficznym etykiety na opakowania, jest jej kolorystyka. Tę osiąga się, co oczywiste, za pomocą dobranych pigmentów i barwników. Dziś proponujemy szybki przegląd nowoczesnych technik farbiarskich w poligrafii!

czytaj dalej

Druk termotransferowy vs. druk termiczny

W ostatnich latach w świecie poligrafii toczy się dyskusja, która technologia zadruku etykiet niesie ze sobą największą wartość dodaną dla producentów, przedsiębiorców oraz konsumentów. Dzisiaj zestawiamy ze sobą popularne w nowoczesnych drukarniach: druk termotransferowy oraz termiczny.

czytaj dalej

Papier jako nośnik etykiety samoprzylepnej

Podłoże każdej drukowanej powierzchni, jak przyzna każdy poligraf czy grafik, jest nieodzowną składową całości projektu i wykonania etykiety, nalepki czy średnio i wielkoformatowych wydruków. Czego możemy się spodziewać, wybierając etykietę drukowaną na papierze? Sprawdzamy!

czytaj dalej

Etykiety marketingowe – charakterystyka

Naklejka na opakowanie produktu posiada obecnie bezprecedensowe znaczenie w procesie identyfikacji marki oraz w docieraniu do klientów końcowych. Jej poprawne wykonanie decyduje o atrakcyjności oferty handlowej, co w dobie zaawansowanych technik sprzedażowych jest bez przecenienia. Jak powinna wyglądać etykieta samoprzylepna do celów marketingowych?

czytaj dalej

Optymalna ekspozycja etykiety – porady ekspertów

Jakie czynniki decydują o tym, że jedne nalepki na produkty wydają się atakować zmysły konsumentów, podczas gdy inne naklejki giną w morzu asortymentu? W rozległych marketingowych badaniach ustalono, jakie elementy drukowanej etykiety oddziałują na świadome i nieświadome decyzje kupujących. Dowiedzmy się więcej…

czytaj dalej

Walidacja etykiet produktowych – ocena bezpieczeństwa

Kontrola i ocena poprawności etykiet produktowych i nalepek specjalistycznych to szerokie zagadnienie. W jednym z naszych poprzednich wpisów mówiliśmy o poprawnych oznakowaniach, których zaniedbanie może skutkować zagrożeniem zdrowia i życia konsumentów. W Europie funkcjonuje zestaw przepisów, za niedotrzymanie których produkt może być wycofany z rynku!

czytaj dalej

Kleje do etykiet – przegląd technologii

Dobór odpowiedniego kleju to nie lada wyzwanie technologiczne, które wymaga skrupulatnej oceny nośnika do zadruku, konkretnego przeznaczenia etykiety samoprzylepnej oraz powierzchni, do której ją docelowo przykleimy. Klej to najbardziej istotna część etykiety samoprzylepnej, spoiwo dzięki któremu możemy poszerzyć gamę zastosowań naszych produktów oraz ich dopasowanie do różnych branży.

czytaj dalej

Kolor etykiety produktowej – kluczowy wybór

Identyfikacja marki to jedno z kluczowych strategicznych zadań stojących przed przedsiębiorcami. Dodatkowo, jeśli mówimy o handlu detalicznym, czynniki decydujące o sukcesie sprzedażowym znacząco rosną. Jednym z nich jest spójna z całością opakowania produktu etykieta.

czytaj dalej

Etykiety dla przemysłu – poliester

Produkcja przemysłowa poddaje się naturalnym cyklom koniunkturalnym jak każda inna działalność ekonomiczna, jednak obecnie jest na poziomie niespotykanym w historii. Wraz z rozwojem transportu i technologii dla mas, wzrosło zapotrzebowanie na solidne oznakowanie produktów. W sukurs wymagającym warunkom przemysłowym idą włókna sztuczne – poznajmy zalety poliestru w tej grupie materiałów!

czytaj dalej

Etykietowanie produktów z alergenami

Miliony ludzi na całym świecie cierpi z powodu alergii pokarmowych i zmuszonych jest to pilnego studiowania oznaczeń produktów spożywczych. Poznajmy zasady projektowania etykiet na produkty, które uwzględniają „specjalne traktowanie” składników mogących uczulać. Informacje o alergenach to kluczowe kwestie, mogące decydować o zdrowiu i życiu konsumentów, dlatego ich odpowiednie oznaczenie na naklejce czy nalepce to odpowiedzialne zadanie.

czytaj dalej

Wybór czcionki na etykietę produktową

W ramach projektowania etykiety lub naklejki na produkt, dobór takich czynników jak kolor czy kształt zależy od indywidualnego projektu firmowego. Jednak o czytelności i poprawności etykiety decyduje jeden element estetyczny, obwarowany precyzyjnymi przepisami prawodawstwa unijnego – to czcionka.

czytaj dalej

Etykiety gwarancyjne – charakterystyka

Oprócz oczywistego ryzyka, które ponosi każdy konsument w związku ze spożyciem lub zastosowaniem danego produktu, nasze interesy zabezpieczają gwarancje produktowe. Ich zasady i obostrzenia określa prawo konsumenckie i Kodeks Cywilny. Fizycznym potwierdzeniem gwarancji są często plomby gwarancyjne w postaci etykiet i nalepek o określonej charakterystyce…

czytaj dalej

Prawne wymogi etykietowania produktów

W 2014 roku weszło w życie rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie przekazywania konsumentom informacji na temat żywności. Są to absolutnie niezbędne dane dla każdego kupującego, od alergenów po obszar pochodzenia i gros innych informacji. Służą one nie tylko budowaniu zaufania klientów do marki, etykiety zapewniają bezpieczeństwo w handlu. Dziś przypominamy garść faktów o przepisach prawa dotyczących naklejek i nalepek na produktach.

czytaj dalej

Popularność etykiet owalnych

Na sukces wizerunkowy marki składa się wiele elementów, a wśród czynników wizualnych – zaraz po kolorze – najbardziej liczy się kształt oznaczenia produktu. Według badań konsumenckich największy wolumen sprzedaży osiągają produkty, posiadające okrągłe lub owalne etykiety. Wyjaśniamy to zjawisko…

czytaj dalej

Cechy druku fleksograficznego

Obecnie bardzo popularna, ze względu na elastyczność technologii, forma druku przechodziła różne fazy od połowy XIX wieku. Dziś drukowanie metodą fleksografii to duża precyzja odwzorowania Państwa projektu oraz znakomite oddanie barw. Fleksografia pozwala wyróżnić produkt, przy rozsądnych kosztach.

czytaj dalej

Bezpieczne usuwanie etykiet produktowych

W dobie zero-waste, konsumentom zależy na pozyskaniu opakowań produktów do ponownego użycia. Szukają więc sposobów na oczyszczenie ich z nalepek i naklejek. Coraz większa ilość osób bierze sobie do serca obowiązek poprawnego przygotowania materiałów do segregacji. Motywują nas też trendy upcycle, dlatego chcemy pozbyć się oznaczeń na opakowaniu produktu.

czytaj dalej