Aktualności

Informacje, nowości, ciekawostki ze świata poligrafii!

Etykiety na butelki alkoholu

Etykiety na trunki, w zależności od ich rodzaju, rządzą się subtelnymi zasadami umożliwiającymi największą sprzedaż. Poznajmy ceny etykiet na butelki alkoholu, wina, piwa i alkoholi mocnych. Jakie są różnice technologiczne?

czytaj dalej

Naklejki ścienne. Niebanalna dekoracja

Zastosowanie domowych dekoracji idzie wraz z postępem technik druku. Jesień to idealny czas na ożywienie wnętrza naklejkami samoprzylepnymi. Nowoczesne drukarnie są w stanie przygotować projekty, które sprawdzą się na każdej powierzchni ściany, drzwi czy mebli w Twoim domu!

czytaj dalej

Podsumowanie Labelexpo 2019

Największe na świecie targi branży etykietowania odbywają się pod nazwą Labelexpo, zarówno w Azji, Ameryce jak i Europie. Podsumowujemy wrześniowe wydarzenie z Brukseli, które przyniosło wiele innowacji i ustaliło trendy na nadchodzący rok w branży etykiet, pakowania produktów i druku oznaczeń na towarach.

czytaj dalej

Drukowanie kodów kreskowych na etykietach

Kody kreskowe to klucz do sprawnej logistyki. W XXI wieku powstają w nowych technologiach, lecz najważniejsze jest ich sprawne naniesienie. Tu na scenę wchodzą etykiety samoprzylepne, których metody drukowania zapewniają optymalizację procesów dystrybucji oraz magazynowania towarów. Są niezbędne szczególnie w skali makro.

czytaj dalej

Drukowanie etykiet na roli

W zależności od przeznaczenia etykiety samoprzylepnej, eksperci poligrafii doradzają jej nośnik, zadruk czy klej do naklejki. Z punktu widzenia łatwości użytkowania, metkowania czy logistyki – niezwykle ważny jest też format zadruku etykiety…

czytaj dalej

Wlepki samoprzylepne – zastosowanie

Czym są wlepki w ofercie poligraficznej? Na hasło "wlepka" przeciętny Polak zapewne wyobrazi sobie niewielkie naklejki z hasłami nie do końca sportowymi, z symbolami ruchów społecznych i kulturowych, z akcją polityczną itp. Często konotacje nie są pozytywne, gdyż tego...

czytaj dalej

Etykiety wodoodporne – cechy i zalety

Dzisiejszy temat może wydawać się błahy, wszak odporność produktów na warunki atmosferyczne to dość proste zjawisko. Ale czy napewno? Jak wodoodporność różnicuje etykiety i nalepki na wyroby? Czy nieprzemakalność oznacza zawsze to samo?

czytaj dalej

Innowacje w etykietowaniu przemysłowym

Etykiety samoprzylepne dla przemysłu Innowacyjność w gospodarce, od przemysłu po rolnictwo, oznacza naturalnie wykonywanie pewnych czynności tak, aby podwyższyć korzyści z nich wynikające. Innowacje mogą być opracowywane w procesach biznesowych, poprzez badania i...

czytaj dalej

Etykietowanie drobiu. Nisza w branży

Żywność oraz branża farmaceutyczno-kosmetyczna to dwójka absolutnych hegemonów jeśli chodzi o wykorzystywanie naklejek oraz etykiet samoprzylepnych. Niezwykłe rozdrobnienie asortymentu oraz lokalnych rynków wymaga opracowywania przez odpowiednie zespoły szczegółowych projektów druku etykiet. Warszawa nie jest wyjątkiem, jako członek UE bowiem Polska jest obejmowana coraz nowszymi i bardziej skrupulatnymi regulacjami dotyczącymi opakowań produktów

czytaj dalej

Etykiety i nadruki na laminatach

Czym są laminaty w etykietowaniu? Laminaty to tworzywa sztuczne o dedykowanej strukturze i konstrukcji warstwowej, zapewniające produktom odpowiednie tzw. parametry barierowe. Co one oznaczają? Najważniejszymi gałęziami gospodarki wykorzystującymi laminaty są przemysł...

czytaj dalej

Drukowanie etykiet – prognozy światowe 2019

Od połowy drugiej dekady lat dwutysięcznych obserwuje się wzrost poziomu innowacyjności w etykietowaniu produktów konsumenckich i przemysłowych. Nastała też era mnożenia regulacji prawnych w tym zakresie…Podsumowujemy!

czytaj dalej

Etykiety na żywność. Prace nad nowymi zasadami.

Pojęcie „ślad środowiskowy” robi zawrotną karierę w wielu branżach i gałęziach gospodarki światowej oraz regionalnej. Unia Europejska, w celu realizacji swoich przepisów o jawnym informowaniu konsumentów o składzie i cechach produktu, rozważa nowe regulacje. Jak wpłyną one na etykietowanie produktów?

czytaj dalej

Lakiery UV do etykiet samoprzylepnych

Przesłanki do lakierowania UV w poligrafii są kluczowe. Na początku należy wyjaśnić nomenklaturę dzisiejszego zagadnienia. Poprzez „lakier UV” w poligrafii rozumiemy pokrycie zadrukowanej powierzchni substancją zapobiegającą ścieraniu się tuszu lub barwnika drukarskiego. Za pomocą…

czytaj dalej

Etykiety trójwarstwowe – cechy produktu

Spory segment rynku poligraficznego i branży etykietowania zajmują etykiety wielowarstwowe, stosowane na produktach wymagających odsłonięcia części zadruku, aby zapewnić informację konsumencką lub poprawne użytkowanie towaru. Oferta Flexar obejmuje etykiety typu triplex i to o nich dzisiaj kilka słów!

czytaj dalej

Farby do etykiet samoprzylepnych

Bezapelacyjnie, jedną z kilku najważniejszych składowych w projekcie graficznym etykiety na opakowania, jest jej kolorystyka. Tę osiąga się, co oczywiste, za pomocą dobranych pigmentów i barwników. Dziś proponujemy szybki przegląd nowoczesnych technik farbiarskich w poligrafii!

czytaj dalej

Druk termotransferowy vs. druk termiczny

W ostatnich latach w świecie poligrafii toczy się dyskusja, która technologia zadruku etykiet niesie ze sobą największą wartość dodaną dla producentów, przedsiębiorców oraz konsumentów. Dzisiaj zestawiamy ze sobą popularne w nowoczesnych drukarniach: druk termotransferowy oraz termiczny.

czytaj dalej

Papier jako nośnik etykiety samoprzylepnej

Podłoże każdej drukowanej powierzchni, jak przyzna każdy poligraf czy grafik, jest nieodzowną składową całości projektu i wykonania etykiety, nalepki czy średnio i wielkoformatowych wydruków. Czego możemy się spodziewać, wybierając etykietę drukowaną na papierze? Sprawdzamy!

czytaj dalej

Etykiety marketingowe – charakterystyka

Naklejka na opakowanie produktu posiada obecnie bezprecedensowe znaczenie w procesie identyfikacji marki oraz w docieraniu do klientów końcowych. Jej poprawne wykonanie decyduje o atrakcyjności oferty handlowej, co w dobie zaawansowanych technik sprzedażowych jest bez przecenienia. Jak powinna wyglądać etykieta samoprzylepna do celów marketingowych?

czytaj dalej

Optymalna ekspozycja etykiety – porady ekspertów

Jakie czynniki decydują o tym, że jedne nalepki na produkty wydają się atakować zmysły konsumentów, podczas gdy inne naklejki giną w morzu asortymentu? W rozległych marketingowych badaniach ustalono, jakie elementy drukowanej etykiety oddziałują na świadome i nieświadome decyzje kupujących. Dowiedzmy się więcej…

czytaj dalej

Walidacja etykiet produktowych – ocena bezpieczeństwa

Kontrola i ocena poprawności etykiet produktowych i nalepek specjalistycznych to szerokie zagadnienie. W jednym z naszych poprzednich wpisów mówiliśmy o poprawnych oznakowaniach, których zaniedbanie może skutkować zagrożeniem zdrowia i życia konsumentów. W Europie funkcjonuje zestaw przepisów, za niedotrzymanie których produkt może być wycofany z rynku!

czytaj dalej