Konfekcjonowanie w branży produkcyjnej 

Proces przygotowania wydrukowanych naklejek lub wlepek samoprzylepnych dla Klienta końcowego różni się nieco od innych branży. Zasadniczo rzecz ujmując, konfekcjonowanie to czynności związane z podzieleniem towaru na partie oraz wykonanie odpowiedniego i zgodnego z życzeniem kontrahenta opakowania. W skład procesu wchodzą funkcje linii produkcyjnej, w naszym wypadku maszyn drukujących i etykietujących oraz skompletowanie wyrobu pod kątem logistyki. Zatem dlaczego twierdzimy, iż w przypadku drukarni etykiet samoprzylepnych, konfekcjonowanie przebiega inaczej? Otóż nie jest inne, jest bardziej złożone i obejmuje większą ilość czynności produkcyjnych. W naszym kraju hasło drukarnia fleksograficzna Warszawa, to jedno z najbardziej poszukiwanych haseł, ze względu na nasycenie rynku. We Flexar jesteśmy zdeterminowani, aby nasze konfekcjonowanie, sztancowanie i finalne dostarczenie etykiet samoprzylepnych wybijało się na czoło ofert!

Konfekcjonowanie etykiet samoprzylepnych

 Wydawać by się mogło, że etykieta czy naklejka na produkt jest jedynie częścią procesu produkcyjnego, magazynowego i logistyczno-transportowego. Lecz tak jak w przypadku, e.g. słoika z sosem pomidorowym, producent najpierw musiał otrzymać partię zapakowanych i oznaczonych wieczek/zakrętek do słoika, aby móc przygotować swój finalny towar. W ten sposób patrzymy na pakowanie etykiet samoprzylepnych w drukarniach fleksograficznych. 

Zasady konfekcjonowania etykiet w drukarni fleksograficznej

Dla solidnej drukarni etykiet samoprzylepnych najważniejszą przesłanką do wyboru metody przygotowania towaru, jest specyfikacja jakiej zażyczył sobie Klient. Niezwykle istotne są również kwestie logistyczne i transportowe – np. to jak duża partia drukowanych naklejek została wyprodukowana oraz czy Klient odbiera produkt samodzielnie, czy zleca przewóz. Nie bez znaczenia są zagadnienia prawne, takie jak właściwa ochrona etykiet gwarancyjnych lub certyfikujących, które mogą być objęte klauzulą tajności. Do życzeń Klienta, ale również do metod najczęściej stosowanych w konfekcjonowaniu etykiet samoprzylepnych, należy wybór „nośnika” gotowych nalepek.

  • etykiety samoprzylepne na roli: konfekcjonowanie zakłada, zazwyczaj automatyczne, nawinięcie etykiet o wskazanej szerokości taśmy, na rolkę umożliwiającą łatwe porcjowanie i aplikowanie ich w etykieciarkach ręcznych lub seryjnych. To idealne rozwiązanie dla etykiet produktowych, marketingowych, promocyjnych oraz logistycznych.
  • etykiety samoprzylepne na arkuszu: konfekcja zakłada rozmieszczenie nalepek na płaskim podkładzie przygotowanym tak, aby łatwo można było je odkleić, w tym wypadku ręcznie, od nośnika. Ta metoda sprawdza się w przypadku etykiet loteryjnych, konkursowych, wyborczych oraz przy wlepkach samoprzylepnych.