Czym jest etykieta typu Triplex?

Popularny format etykiety, Triplex, oznacza iż naklejka składa się z docelowych trzech warstw materiału. To również znaczy, iż powierzchnia zadruku na takiej etykiecie jest trzykrotnie większa niż nalepki standardowej. Aby to zobrazować, wyobraźmy sobie etykietkę na niewielkiej buteleczce kupowanej w aptece – jak wiemy ulotki farmaceutyczne potrafią zajmować mnóstwo miejsca. Wykorzystując trójwarstwową etykietę samoprzylepną, konsument otrzymuje pełną informację handlową w skondensowanej powierzchniowo formie. Etykieta Triplex, po prostu i zwyczajnie, otwiera się niczym miniaturowa książeczka z niezbędnymi danymi użytkowymi. Ta forma etykietowania zapewnia kompletną komunikację na odcinku producent-konsument i czyni zadość nieustannie zwiększającym się obowiązkom prawnym w oznakowaniu produktów wchodzących na rynek UE. 

W Drukarni Flexar w Jankach pod Warszawą stosujemy do tego typu etykiet wielowarstwowych, również inną powszechnie przyjętą nomenklaturę:

  • etykiety typu Sandwich

To dwu- lub trzywarstwowe samoprzylepne etykiety, w których cała górna warstwa może być odklejona od dolnej i zaaplikowana w innym miejscu (np. aby oznaczyć partię towaru), używana jako kupon lub identyfikator w przemyśle medycznym (do zużytych probówek, szczepionek, zastrzyków). Etykiety Sandwich często wykorzystywane są w połączeniu z kodem kreskowym, gdzie tylko jej odpowiednie przeklejenie w obrębie produktu, gwarantuje poprawne użytkowanie. Zwyczajowo wykorzystują podwójną silikonową bazę, lecz mogą być modyfikowane na zamówienie klienta drukarni. 

  • etykiety typu Piggyback

Użyte warstwy etykiety zapewniają swoistą „odklejalność” jednej z nich i aplikację na wybrany przez klienta obszar opakowania lub produktu czy tabliczki. Składać się mogą z wielowarstwowego papieru z laminatem lub folii czy innego tworzywa sztucznego. Etykiety Piggyback są idealnym rozwiązaniem dla akcji promocyjnych i marketingowych, akcji zbierania punktów czy programów lojalnościowych i maskowania numerów np. kart SIM. W przypadku loterii lub innych konkursów, zastosowanie na etykiecie warstwy poliestrowej, pozwala użytkownikowi na tzw. ‚peel and reveal’ (ang. zerwij i odkryj) – w celu odsłonięcia nagrody. 

Przeczytaj również:   Popularność etykiet owalnych

Zalety etykiet trójwarstwowych Triplex

Etykiety trójwarstwowe mogą mieć zastosowanie w olbrzymiej ilości branży oraz akcji handlowych. Z punktu widzenia technologicznego zapewniają one również spore spektrum możliwości. Etykietę Triplex można wykonać w dowolnym kształcie i rozmiarze, dodatkowo wyposażając ją w „chwytak” do pociągnięcia jednej z warstw. Zastosowanie kleju odlepnego gwarantuje pełną funkcjonalność etykiety w przypadku konieczności reaplikacji lub zachowania jednej z warstw do celów weryfikacyjnych. Zadruk dokonywany jest w pełnej gamie kolorów, a jako wykończenie możliwe jest zastosowanie lakieru UV. 

Etykiety duplex lub triplex – naklejki wielowarstwowe – są obecnie trendem w branżach medycznej, logistycznej i kurierskiej, promocyjnej i eventowej, handlu detalicznym czy telekomunikacji.