Charakter targów Labelexpo Europe

Impreza targowa Labelexpo funkcjonuje w Azji i USA, a europejska edycja odbyła się w tym roku w Brukseli w dniach 24 – 27 września 2019. Edycja na Starym Kontynencie jest największą tego typu imprezą dotyczącą etykietowania, pakowania produktów, drukowania oznaczeń towarowych, technologii druku etykiet i naklejek oraz usług okołobranżowych dotyczących serwisowania w branży etykiet samoprzylepnych. Dla branży poligraficznej skupionej na druku oznakowań jest to idealne wydarzenie promocyjne oraz edukacyjne, nic więc dziwnego, iż zebrało niemal 700 wystawców w 9 halach. Tegoroczne Labelexpo Europe odbyło się już po raz 40. co stanowiło przyczynek do zwiększonej ilości prezentacji live, multimedialnych szkoleń oraz warsztatów z zakresu:

  • rozwoju Flexible Packaging
  • etykiet samoprzylepnych
  • druku etykiet i produkcji opakowań zgodnie z zasadą Zrównoważonego Rozwoju
  • farb drukarskich i laminowania UV
  • cyfrowego druku etykiet 

Czterodniowe targi przyciągnęły gości ze 140 krajów, którzy mieli okazję uczestniczyć w niezliczonej ilości demonstracji na żywo innowacyjnych rozwiązań w branży etykietowania i produkcji opakowań. Co ciekawe, spory procent delegacji stanowili goście z Indii, Chin oraz Japonii choć Europa była najlepiej reprezentowana. Z okazji tak dużego udziału azjatyckich producentów sprzętu drukarskiego, w Brukseli zorganizowano dedykowany China Day, kiedy to zaprezentowano około 100 innowacyjnych maszyn do drukowania etykiet samoprzylepnych. Największym zaś zainteresowaniem cieszyły się seminaria dotyczące błyskawicznego rozwoju hybrydowego druku etykiet, automatyzacji oraz flexible packaging. 

Przeczytaj również:  Innowacje w etykietowaniu przemysłowym

Kluczowe punkty Labelexpo Europe 2019

Oprócz ponad 38 000 gości, targi w Brussels Expo odwiedzili przedstawiciele wielu organizacji handlowych i regulatorskich z zakresu etykiet i opakowań, m.in. Europejskiego stowarzyszenia producentów etykiet samoprzylepnych (FINAT), francuskiej UNFEA, jak również Stowarzyszenia Polskich Producentów Etykiet Samoprzylepnych. 

Z olbrzymim powodzeniem sprzedaż i kontraktację przeprowadziły takie firmy jak HP, Konika Minolta, indyjski UV Graphic Technologies, duński Grafisk Maskinfabrik czy chińskie Wanjie. 

Dużą rolę w demonstracjach, wykładach i seminariach odegrało podkreślenie roli, jaką będą w najbliższych latach spełniać tzw. label converters – czyli podmioty, które zajmują się etykietami samoprzylepnymi i opakowaniami produktów poza samym drukowaniem. Można ich nazwać konsultantami ds. klientów i produktu końcowego, w czym zawiera się konieczność skupienia się na serwisie gotowych produktów do etykietowania. Zgodnie z zasadą Zrównoważonego Rozwoju, dyrektorzy i managerowie firm produkujących naklejki samoprzylepne byli szkoleni z metod wykraczających poza samą dywersyfikację oferty drukarskiej. 

Wyjątkowa formuła Labelexpo Europe 2019 sprawiła, iż 83 procent powierzchni wystawowej tej imprezy targowej została już zarezerwowana na biennale roku 2021!