Czym są wlepki w ofercie poligraficznej?

Na hasło „wlepka” przeciętny Polak zapewne wyobrazi sobie niewielkie naklejki z hasłami nie do końca sportowymi, z symbolami ruchów społecznych i kulturowych, z akcją polityczną itp. Często konotacje nie są pozytywne, gdyż tego rodzaju ozdobniki mogą szpecić środki komunikacji publicznej, małą architekturę czy inne elementy przestrzeni miejskiej. Obalmy dziś kilka z tych wyobrażeń zajmując się wlepkami w wymiarze komercyjnym i uczyńmy z nich uzasadniony produkt poligraficzny. 

Inną nazwą tej formy etykietowania jest nalepka samoprzylepna, co nie jest wyszukaną terminologią. W odróżnieniu jednak od szerokiej gamy tychże dostępnych na rynku, wlepki są z zasady małych rozmiarów i najczęściej są kształtu okrągłego/owalnego lub mini-kwadratu. Doświadczenia branży reklamowej wskazują, iż taka prosta metoda zaprezentowania produktu lub usługi, jest często najbardziej skuteczna. Dla marketingu wyrobów wszelkiej maści wlepki są wręcz nieocenionym nośnikiem przekazu firmowego. To wydajne i kompaktowe medium dla identyfikacji medialnej przedsiębiorstw i usługodawców. Jak zatem powinno się zaprojektować i drukować wlepki. Warszawa jest Państwu po drodze? FLEXAR zaprasza na rozmowę wstępną z naszymi poligrafami! 

Zalety wlepek marketingowych 

Bez wątpienia w dzisiejszych realiach handlowych i rozbudowanych kanałach marketingowych, skoncentrowany przekaz jest niezbędny. Konsument czy klient nie jest bowiem w stanie wyłowić ponad 85% przekazów wizualnych, jakie serwowane są mu na przestrzeni jednego dnia. Wlepki zyskały uznanie jako swoista forma wizytówki firmy, która będąc mobilna i kompaktowa, może być dynamicznym narzędziem. Mogą być one dołączane do produktów spożywczych, kosmetycznych czy tekstylnych jako forma budowania lojalności konsumenckiej. Drukowanie nalepek samoprzylepnych służy również tradycyjnej korespondencji reklamowej i promocyjnej. W końcu wlepki stanowią skuteczną propozycję dla rozmaitych artystów, aktywistów, polityków kandydujących w wyborach…

Niewielki rozmiar wlepki samoprzylepnej to jedna zaleta, inną jest możliwość drukowania naklejki na roli, dzięki czemu ich dystrybucja jest znacznie ułatwiona. Rozwiązanie to jest zatem chętnie wykorzystywane przez osoby rozwijające nowy biznes, wlepki na roli można bowiem wyeksponować w miejscach publicznych, takich jak puby, urzędy, centra informacji turystycznej. Aby jednak doprowadzić do „poczęstowania” się przez potencjalnego klienta naszą wlepką, należy bezwzględnie zapytać o zgodę na taką ekspozycję właściciela lokalu!

Wybór odpowiedniej wlepki samoprzylepnej

  • ustal cechy podstawowe drukowanej wlepki – rozmiar i kształt mogą być katalogowe lub niestandardowe, oferuje to wiele profesjonalnych drukarni.
  • ustal cechy dodatkowe – innowacje technologiczne pozwalają obecnie na wykonanie wlepek np. żebrowanych, opalizujących, holograficznych.
  • określ wymagania specjalne – mamy tu na myśli np. elektrostatyczność, wodoodporność wlepki samoprzylepnej, odporność na oleje i smary oraz warunki atmosferyczne.
  • wybierz nośnik nalepki samoprzylepnej – papier (mniej trwały lecz łatwo usuwalny) lub naklejka na folii.
  • zasięgnij porady w wybranej drukarni nalepek, w kwestii kleju do wlepki marketingowej oraz odpowiedniej technologii druku, według potrzeb i przeznaczenia zamawianego produktu.